← Tilbage til bloggen

De 6 bedste SAP Concur-alternativer i 2023

19 nov 2023 12 MIN LÆSNING

Bragt til dig af TravelPerk, den førende platform for forretningsrejser.

>
Hjem>Ressourcer til virksomhedsrejser>Blog>De 6 bedste SAP Concur-alternativer i 2023

End-to-end travel management-løsninger er et must for organisationer med forretningsrejseprogrammer. Fra godkendelse før rejsen til rapportering efter rejsen kræver rejsende og virksomheder bekvemmelighed og gennemsigtighed i alle faser. Virksomheder, der tilbyder rejseadministration til virksomheder, og deres SaaS-applikationer vinder frem hver dag. 

Software til administration af forretningsrejser hjælper virksomheder med at optimere udgifterne uden at gå på kompromis med medarbejdernes produktivitet. Det hjælper forretningsrejseledere med at sikre, at deres teams overholder politikker, hjælper med at strømline medarbejderrefusioner, centralisere tidsregistrering og modernisere tilpassede rejseløsninger med banebrydende funktioner. 

Hvis du leder efter alternativer til SAP Concur til din virksomhed, vil denne artikel hjælpe dig med at finde ud af mere om den bedste software til administration af forretningsrejser (CTM), evaluere funktioner og muligheder og sammenligne dem med SAP Concur.

6 bedste alternativer til SAP Concur

Denne omfattende liste over SAP Concur-alternativer har til formål at hjælpe dig med at træffe en informeret beslutning ved at fremhæve præcis, hvor andre løsninger står i forhold til SAP Concur. Lad os komme i gang.

1. TravelPerk

TravelPerk er en alt-i-en-platform til administration af forretningsrejser, som dækker alle forretningsrejsebehov under ét tag - også selvom dine medarbejdere ikke er der. 

Ud over at give kunderne verdens største rejsebeholdning gør TravelPerk det også lettere for virksomheder at analysere rejsendes data og præferencer. 

Platformen har stærke funktioner, der hjælper dig med at overholde reglerne, centralisere fakturaer, administrere udgifter, inddrive moms og integrere med eksisterende applikationer som Slack, Circula, BambooHR, Expensify og mange flere.

TravelPerk funktioner og løsninger:

  • Rapportering: Træf informerede rejsebeslutninger med avancerede rejseadministrationsrapporter og dashboards, der dækker alle aspekter af forretningsrejser.
  • Optimering af udgifter: TravelPerk gør det lettere at spore udgifter og sikrer problemfri afbestilling med FlexiPerk.
  • Sporing af rejsende: TravelPerks indbyggede sporing af forretningsrejser gør det lettere for dig at spore og administrere rejsende i stor skala.
  • TravelCare: giver dig en sikker måde at booke forretningsrejser på og gør det nemt at styre rejserisikoen for dine rejsende medarbejdere.
  • Løsninger til omsorgspligt: TravelPerk tilbyder også full-service duty of care-løsninger før, under og efter forretningsrejser.
  • Realtidsadvarsler: Dine medarbejdere kan også holde sig opdateret med realtidsadvarsler om sundhedsmæssige nødsituationer og andre risici.
  • Håndtering af events: TravelPerk-events hjælper virksomheder med problemfrit at forbinde hybridteams under events som kickoffs eller offsites.
  • 24/7 support: TravelPerk giver også virksomheder kundesupport døgnet rundt på under 15 sekunder.
  • Integrationer med tredjeparter: TravelPerks brede vifte af tredjepartsintegrationer giver dig mulighed for problemfrit at integrere dine eksisterende værktøjer med dit travel management-workflow.

Så hvordan klarer TravelPerk sig i forhold til SAP Concur?

SAP Concur vs. TravelPerk

Begge disse værktøjer er stærke kandidater, når det kommer til at vælge en rejseadministrationsløsning, men TravelPerk kommer ud på toppen af en række årsager:

  • TravelPerk får højere samlet bedømmelse på brugeranmeldelsesplatformen G2
  • TravelPerk leverer løsninger af høj kvalitet til en lavere pris
  • TravelPerk leverer en bedre brugeroplevelse, når det kommer til nem booking og rejseplanlægning.
  • TravelPerks 24/7 supportteam er altid klar på 15 sekunder eller mindre.
  • TravelPerk's rapporteringsfunktioner er lettere at bruge og mere omfattende

Forretningsrejsende er mere sikre på, at TravelPerk opfylder deres behov end SAP Concur. TravelPerk er også ideel til både mellemstore og store virksomheder, sammenlignet med SAP Concur, der kun er tilgængelig for virksomheder.

Klik nedenfor for en mere detaljeret sammenligning mellem de to platforme:

Webexpenses er en online platform til udgiftsstyring med en portefølje af produkter på tværs af fakturabehandling, forretningsrejser, betaling og revision. Dette system til booking og administration af firmarejser hjælper virksomheder med at overholde reglerne, give medarbejderne en bedre oplevelse med belønninger og strømline rejseadministrationsprocesserne. 

Webexpenses funktioner og løsninger:

  • AI-aktiveret rejsebooking: Virksomheder kan udnytte maskinlæring til at automatisere forståelsen af rejsepræferencer og skabe skræddersyede rejseplaner.
  • Forhåndsgodkendte arbejdsgange: Virksomheder kan også reducere den tid, det tager at godkende rejseanmodninger med forhåndsgodkendelser og automatisk rejseverifikation.
  • Compliance management: Denne rejseadministrationsløsning kommer med et indbygget compliance management-modul, der sikrer, at rejsen overholder reglerne uden problemer. Virksomheder kan også belønne medarbejdere for at bruge penge inden for grænserne.
  • Rejserapporter: Webexpenses giver fuld indsigt i rejseudgifter med dybdegående rapporter.
  • 24/7 support: Webexpenses' supportteam løser tvivlsspørgsmål på 50 sprog døgnet rundt.

SAP Concur vs. Webexpenses

Der er et par områder, hvor SAP Concur klarer sig bedre end Webexpenses. Tag et kig på det.

  • Kreditkortintegration: nem integration med firma- eller personlige kreditkort
  • Digitale fakturaer: konvertering af papirbaserede fakturaer til digitale formater
  • Udgiftsautomatisering: automatisk tilpasning af fakturaer og udgifter 
  • Betalingssporing: spor nemt hele eller dele af virksomhedens betalinger
  • Kontosynkronisering: Synkroniser virksomhedens bankkonti for at automatisere betalingsoverførslen af virksomhedens fakturaer.

På trods af SAP Concurs stærke sider, rapporterer brugeranmeldelser om en bedre oplevelse, når man bruger Webexpenses-løsningen. Desuden tilbyder Webexpenses en gratis prøveperiode uden brug af kreditkort - så du kan prøve, før du køber.

De samlede vurderinger placerer Webexpenses foran SAP Concur og fremhæver Webexpenses' nemme opsætning, brug og administration som afgørende faktorer.

3. Zoho Expense

Zoho Expense er et andet SAP Concur-alternativ, der hjælper virksomheder med rejseudgiftsstyring, kontrol, rapportering og automatisering. Denne rejseadministrationsplatform er ideel til at automatisere rapporteringsopgaver, tilpasse forskellige komponenter og lette samarbejde på tværs af teams i realtid.

Zoho Expense funktioner og løsninger:

  • Kvitteringer og udgifter: Forenkl udgiftsrapportering med end-to-end automatisering på tværs af kvitteringsstyring, udgiftsstyring og kilometersporing.
  • Kortudgiftsstyring: Gør det lettere at afstemme udgifter med firmakortafstemning og direkte feed-integration for firmakort, personlige kort og forudbetalte kreditkort.
  • Udgiftsrapportering: Sæt processen til oprettelse og administration af udgiftsrapporter på autopilot med effektiv automatisering.
  • Håndtering af anmodninger: Opsæt politikker for godkendelse af rejser, og gør det nemmere for medarbejderne med offline billetmuligheder.
  • Udgiftsrevision og compliance: Zoho Expense gør det også muligt for virksomheder at finde duplikerede poster, køre revisionsrapporter og identificere svigagtig adfærd.
  • Refusion af udgifter: Du kan glæde medarbejderne med hurtigere refusioner takket være Zohos overlegne evne til at integrere løn- og ERP-software.

SAP Concur vs. Zoho Expense

Baseret på kundeanmeldelser og produktundersøgelser tilbyder SAP Concur angiveligt bedre løsninger på følgende områder:

  • Kreditkortintegration: til problemfri hentning af kvitteringer fra kreditkortudtog
  • Medarbejderrefusion: nem integration med lønsystem eller bankkonto for hurtigere refusioner
  • Rejseplanstyring: automatisk oprettelse af rejseplaner baseret på rejsebookinger
  • Trip-notifikationer: kalenderintegration til kommende tip-advarsler
  • Avancerede integrationer: med forskellige flyselskabers billetsystemer, hoteller og taxaudbydere

SAP Concur er en dyrere løsning for virksomheder, der ønsker at kontrollere udgiftsstyring, og brugerne mener, at Zoho Expense opfylder deres krav bedre end SAP. Imponerende 99% af brugerne vil anbefale Zoho Expense, sammenlignet med 93% af SAP Concur-brugerne.

4. Egencia

Egencia hjælper virksomheder med at modernisere deres rejseprogrammer med enkle forretningsrejsefaciliteter og fantastisk support. Ud over at tilbyde opdateret rapportering og analyse hjælper denne platform dig med at håndtere risiko, rejseudgifter og medarbejderprofiler.

Egencias funktioner og løsninger:

  • Overholdelse af politikker: Egencia giver dig mulighed for at oprette tilpassede rejsegodkendelsespolitikker for bedre overholdelse og godkendelsesworkflows på flere niveauer for bedre rejseadministration.
  • Risikostyring: Egencia gør det også muligt for organisationer at opfylde deres omsorgspligt med et omfattende risikostyringsprogram for rejser. Du kan nemt overvåge højrisikosituationer, spore rejsende og advare dem på ingen tid.
  • Håndtering af rejseudgifter: Egencia forenkler rejse- og udlægsafregningen, giver fuld indsigt i økonomien og hjælper dig med at foretage hurtige afstemninger.
  • Rejsetilbud: Takket være Egencia Savings Finder for Hotel and Air kan du nu nemt finde de bedste rejsetilbud og automatisk ombooke, når priserne falder.

SAP Concur vs. Egencia

Når det kommer til at sammenligne de to, ligger SAP Concur foran Egencia med en håndfuld brugervenlige funktioner, der gør det lettere for både virksomheder og medarbejdere. 

  • Digital kvitteringshåndtering: automatisk parsning af kvitteringer til oprettelse af digitale udgiftsposter
  • Oprettelse af udgiftsrapporter: en intuitiv proces til oprettelse af udgiftsrapporter for rejsende
  • Medarbejderrefusion: problemfri bank- og lønintegration for hurtigere udbetalinger
  • Valutakonvertering: nem indtastning og konvertering af andre valutaer i rapporter
  • Udgiftsautomatisering: elektronisk registrering og kategoritilpasning af fakturaer
  • Compliance: skræddersyede politikker for overholdelse af rejse- og lovkrav, der hjælper virksomheder med at overholde reglerne.
  • Kilometersporing: nem sporing af turens kilometertal ved hjælp af GPS eller mobile enheder

SAP Concurs popularitet i virksomhedssegmentet er højere end Egencias. SAP Concur er en veteran i forretningsrejsesegmentet og betjener virksomhedsmarkedet bedre end Egencia.

5. Navan

Navan er en alt-i-en rejse-, firmakort- og udgiftsløsning, der hjælper dig med at automatisere rejseudgifter, administrere rejsebooking og få fuld synlighed over forretningsrejseudgifter. Denne platform giver dig mulighed for at opbygge et højtydende rejse- og udgiftsprogram, samtidig med at du forbliver omkostningseffektiv.

Navans funktioner og løsninger:

  • Intelligente kort: Navan hjælper dig med at implementere ansvarligt forbrug og få synlighed over transaktioner i realtid med smarte virtuelle og fysiske kort.
  • Online booking af rejser: The Next Generation Storefront™ fra Navan gør det muligt for virksomheder at gennemgå og booke firmarejser på mindre end seks minutter.
  • Rejsebesparelser: Spar på dit rejsebudget med konsoliderede og automatiserede økonomirapporteringsfunktioner. Du kan også reducere fremtidige rejseudgifter med ubrugte billetter og automatisering af fritagelser på Navan.
  • Udgiftsstyring: Navan Liquid giver virksomheder smartere udgiftsfunktioner til at opfylde compliance-krav, automatisere afstemninger og eliminere manuelle udgiftsrapporter.
  • Udgiftsrapportering: Få detaljeret indsigt i besparelser med udgiftsrapporter i realtid.
  • Rejsetjenester: Navan tilbyder også en række rejsetjenester, herunder Navan VIP Services, rådgivning og succesacceleratorer.

SAP Concur vs. Navan

Når det kommer til at sammenligne Navan med SAP Concur, kommer Navan ud på toppen på stort set alle områder:

  • Navan får en højere samlet score på anmeldelseswebsteder
  • Navan er lettere at bruge, opsætte og administrere
  • Navan skaber bedre udgiftsrapporter

Men det er ikke alt sammen lige godt. Navan tilbyder ikke lavprisselskaber til budgetvenlige rejser, og platformen har heller ikke en omfattende jernbaneoversigt - især ikke i Europa.

En stor fordel, som SAP Concur har i forhold til Navan, er dets erfaring og dækning af de europæiske markeder - brugere rapporterer, at Navans "kundesupport er baseret i USA og ikke har særlig stor viden om det europæiske marked".

Begge er gode muligheder for administration af forretningsrejser, men hvis du er på udkig efter verdensomspændende dækning, er SAP Concur den bedste.

6. Emburse Certify

Emburse Certify er et andet godt Concur-alternativ, der giver dig mulighed for at booke forretningsrejser online, administrere udgifter og automatisere overholdelse af politikker. Du kan også integrere denne platform med din eksisterende TMC for nemheds skyld. Emburse Certify hjælper dig med at spare på ubrugte billetter og garanterer de laveste logiske priser.

Emburse Certify funktioner og løsninger:

  • Firmakort: Virksomheder kan nemt spore medarbejdernes udgifter med fysiske eller virtuelle kreditkort, der kan tilpasses. 
  • Kilometersporing: Spor refunderbare kørselsudgifter uden besvær takket være Emburse Certifys effektive kilometersporings- og regnskabssystemer.
  • Refusioner: Emburse Certify giver også virksomheder mulighed for at behandle medarbejder- og leverandørrefusioner på et øjeblik, uanset hvilke valutaer de bruger.
  • Udgiftsstyring: Gør rejsegodkendelse problemfri for medarbejderne med forhåndsgodkendte udgiftsanmodninger og fuld kontrol over omkostningsbesparelser.
  • Udgiftsrapport: ReportExecutive™, en software til udgiftsstyring fra Emburse Certify, hjælper dig med at automatisere oprettelsen af udgiftsrapporter for alle medarbejdere.
  • Kreditorautomatisering: Strømlin kreditorprocesserne med nem godkendelse af rekvisitioner, elektronisk indkøbsordre og problemfri 2- og 3-vejs fakturamatchning, dvs. matchning af data på indkøbsordrer, fakturaer og salgskvitteringer.

SAP Concur vs. Emburse Certify

SAP concur og Emburse Certify har de samme nøglefunktioner, men Emburse Certify klarer sig bedre på en lang række områder:

  • Emburse Certify scorer højere end SAP Concur på anmeldelsessites
  • Emburse Certify giver bedre support og er nemmere at arbejde sammen med.
  • Emburse Certify giver flere rapporteringsmuligheder og bedre regnskabssoftware

Den eneste funktion, som Emburse Certify ikke tilbyder, er godkendelsesreglen til at oprette rejserestriktioner og retningslinjer for at sikre overholdelse af politik og budget. 

SAP Concur er også generelt mere populær hos virksomheder på enterprise-niveau, mens Emburse Certify vinder hos mellemstore virksomheder. Bortset fra det udmærker Emburde Certify sig i forhold til SAP Concur i andre kategorier og er generelt en bedre løsning til udgiftsstyring.

Hvordan vælger man blandt konkurrenterne til SAP Concur?

Nøglen til at finde de bedste alternativer til SAP Concur ligger i at forstå dine forretningsrejsebehov. Tag et kig på områder som hvert alternativs:

  • Rejseopgørelse
  • Brugervenlighed
  • Automatiserede udgiftsrapporter
  • Prisfastsættelse
  • Tilgængelighed af mobilapps
  • Risiko- og compliance-styring

Plus alle andre funktioner, som du anser for at være afgørende for din succes. Undersøg dine muligheder på hvert af disse områder, og du vil være i en bedre position til at vælge det bedste værktøj for dig.

TravelPerks fremtidssikrede og innovative softwareløsning til administration af forretningsrejser er det foretrukne valg for virksomheder på tværs af forskellige brancher og størrelser - uanset om du er en lille virksomhed eller et stort firma. Nyd godt af en bred vifte af løsninger til forretningsrejser fra en enkelt integreret platform med TravelPerk. 

Tag et kig på, hvor TravelPerk kan føre dig hen i dag.

Gør forretningsrejser enklere. For altid.

  • Se vores platform i aktion. TravelPerk, som tusindvis af virksomheder verden over har tillid til, gør det nemmere at administrere forretningsrejser med mere fleksibilitet, fuld kontrol over udgifterne med nem rapportering og muligheder for at udligne dit CO2-aftryk.
  • Find hundredvis af ressourcer om alt, hvad der har med forretningsrejser at gøre, lige fra tips om at rejse mere bæredygtigt til råd om, hvordan man opretter en forretningsrejsepolitik og styrer sine udgifter. Vores seneste e-bøger og Blogindlæg har dækket dig ind.
  • Gå aldrig glip af en opdatering. Hold kontakten med os på det sociale for de seneste produktudgivelser, kommende begivenheder og artikler, der lige er kommet ud af trykken.