← Tilbage til bloggen

De 5 bedste forretningsrejsebureauer i Europa

19 nov 2023 10 MIN LÆSNING

Bragt til dig af TravelPerk, den førende platform for forretningsrejser.

>
Hjem>Ressourcer til virksomhedsrejser>Blog>De 5 bedste forretningsrejsebureauer i Europa

For mange organisationer er forretningsrejser nøglen til at drive forretning - og samtidig en af deres største udgifter. 

Efter et par turbulente år er forretningsrejser i hele verden igen på dagsordenen. Og mens virksomhederne forbereder sig på den næste fase af forretningsrejser, er de også ivrige efter at få bedre styr på deres rejseprogrammer. 

Mange organisationer i Europa henvender sig til rejsebureauer for at få hjælp til at spare penge, centralisere driften og optimere både deres rejsebudgetter og rejseprogrammer. 

Hvis du er klar til at centralisere og modernisere dine forretningsrejseprocesser, har vi sammensat denne guide - inklusive en liste over rejsebureauer i Europa - der dækker:

  • Fordelene ved at bruge et rejsebureau til at booke og administrere firmarejser frem for interne processer
  • De vigtigste funktioner, du skal kigge efter, når du vælger et rejsebureau 
  • En gennemgang af de fem største rejsebureauer i Europa

Hvad er fordelene ved at bruge et rejsebureau?

Rejsebureauer er ikke kun rettet mod virksomheder. Virksomheder i alle størrelser på tværs af alle brancher kan drage fordel af at bruge et rejsebureau til at hjælpe dem med at spare penge på flyrejser, indkvartering og andre rejseudgifter.  

Organisationer, der optimerer deres rejseprogrammer (og dermed deres rejsebudgetter og fremtidige forretningsrejseplaner), kan nyde godt af præcis udgiftsrapportering, optimerede budgetter og høj grad af overholdelse af deres forretningsrejsepolitikker. 

Lad os tage et kig på nogle af de andre fordele ved at bruge rejsebureauer i Europa til at styre dine forretningsrejseprocesser:

  • Centraliseret administration af forretningsrejser: Organisationer, der kører deres rejseprogrammer in-house, bruger ofte en række regneark og komplicerede e-mail-tråde til at planlægge forretningsrejser. Men når virksomheder bruger et rejseadministrationsselskab, kan disse komplicerede processer elimineres. Travel management-virksomheder hjælper dig med at centralisere rejsebooking, udgiftsprocesser og rejsepolitikker i én brugervenlig platform. 
  • Omkostningsbesparelser på rejse- og opholdsudgifter: En af de største fordele ved et travel management-selskab er dets erfaring med at forhandle de bedste priser på forretningsrejser. Et godt rejsebureau kan også etablere langsigtede partnerskaber med hoteller og flyselskaber, så du løbende kan spare penge. 
  • Brugervenlige selvbooking-motorer: Et godt rejsebureau vil gøre det nemt at booke selv, hvilket betyder, at dine medarbejdere kan lave deres egne rejsearrangementer ved hjælp af indbyggede rejsepolitikker. 
  • Evnen til at træffe datadrevne beslutninger og optimere dine rejseudgifter: Travel management-virksomheder indsamler dine rejsedata og udarbejder rapporter om udviklingen i dine rejseudgifter, herunder en opdeling af udgifter efter team, afdeling eller projekt, så du kan optimere fremtidige budgetter. 
  • Forbedret overholdelse af rejsepolitikken: Selv organisationer med rejsepolitikker lider under uautoriserede bookinger, der falder uden for politikkens regler. Travel management-virksomheder kan markere og blokere uautoriserede bookinger samt indbygge din rejsepolitik i den måde, de administrerer dit rejseprogram på. 

Funktioner, du skal kigge efter, når du vælger et rejsebureau

Mange rejsebureauer i Europa tilbyder rejseteknologi til at hjælpe med bookingprocesser. Selvom mange af disse platforme kan virke moderne og intuitive, tilbyder de ikke altid de funktioner, du har brug for til at styre et optimeret rejseprogram. 

Hvis du vælger et rejsebureau, der ikke tilbyder alle de funktioner, du har brug for, er du tilbage ved start med alle de samme begrænsninger, som du havde tidligere. 

Nedenfor beskriver vi de vigtigste funktioner, du skal holde øje med, når du sammenligner rejsebureauer i Europa, som vil hjælpe dig med at spare penge, beskytte dine forretningsrejsende og strømline hele dit rejseadministrationsprogram. 

  • Omfattende rejsefortegnelser: Det er vigtigt, at det rejsebureau, du vælger, giver dig adgang til omfattende oversigter over transport- og indkvarteringsudbydere, så du kan sammenligne priser, datoer og tilbud, der passer bedst til dine rejsebehov.
  • Indbyggede arbejdsgange for godkendelse: Når du integrerer dine arbejdsgange for rejsegodkendelse og rejsepolitik i din rejseadministrationsvirksomheds platform, hjælper det dig med at øge overholdelsesgraden af politikken og eliminerer behovet for at administrere rejser og udgifter via lange e-mailtråde. 
  • Centraliseret indsamling af fakturaer: Nogle rejsebureauer fungerer ikke som en enkelt leverandør, hvilket betyder, at du stadig skal indsamle og samle fakturaer fra forskellige virksomheder. Rejsebureauer, der tilbyder et system, der samler alle dine månedlige fakturaer i én enkelt leverandørfaktura, kan spare dig for en masse tid og besvær.
  • Fleksible reservationsmuligheder: Fleksible bookingmuligheder gør det muligt for virksomheder at imødekomme eventuelle sidste øjebliks ændringer af rejsedatoer eller aflysninger efter booking gratis eller til en rimelig pris.
  • 24/7/365 kundesupport: Uventede hændelser er uundgåelige på forretningsrejser, og du skal vide, at dit rejsebureau er der til at hjælpe dig, hvis noget går galt. En hurtig og lettilgængelig kundesupportfunktion er afgørende for at hjælpe dine rejsende med at håndtere eventuelle problemer, der opstår.
  • Flere transportmuligheder: Uanset om din virksomhed forsøger at reducere sit CO2-aftryk eller ikke gør forretninger i udlandet, vil et godt rejseadministrationsselskab give dig transportmuligheder ud over flyrejser såsom udlejningsbiler og tog via den samme platform. 
  • Rapporteringsfunktioner: Muligheden for at få adgang til rejsedata, der er opdelt efter individuelle forretningsrejsende, transportform, reservationstype, aflysninger og moms, der kan inddrives, hjælper dig med at udføre betydelige udgiftsoptimeringsaktiviteter. 

De 5 bedste forretningsrejsebureauer i Europa

Nu hvor du ved, hvad du skal lede efter hos et rejsebureau, kan vi tage et kig på en liste over rejsebureauer i Europa - inklusive en oversigt over deres funktioner - som kan hjælpe dig med at optimere dine rejseprogrammer. 

Alle virksomheder på denne liste opererer internationalt, men har hovedkvarter i Europa. Her er vores bud på fem af de bedste rejsebureauer i Europa.

1. TravelPerk

TravelPerk har hovedkvarter i Spanien og er en virksomhed, der administrerer forretningsrejser med en alt-i-en-platform, der hjælper virksomheder i og uden for Europa med at optimere deres rejseprogrammer. 

TravelPerk tilbyder ikke kun virksomheder flere rejsetjenester og support end noget andet rejseadministrationsselskab, men gør det også muligt for brugerne at administrere alle forretningsrejseprocesser via sin centraliserede, end-to-end digitale platform.

Med adgang til verdens største rejsefortegnelse for fly og indkvartering, en unik løsning til inddrivelse af moms, et CO2-kompensationsprogram og FlexiPerk, en afbestillingspolitik, der giver brugerne mulighed for at afbestille forretningsrejser op til to timer før afgang med en garanteret refusion på 80%, kan virksomheder være rolige i forvisningen om, at alle deres rejsebehov er dækket, samtidig med at de sparer penge.

Andre vigtige TravelPerk-tilbud og -funktioner omfatter:

Uanset om du driver forretning i Belgien, Mexico, Australien eller et andet sted i verden, har TravelPerks omfattende platform dækket alle dine forretningsrejsebehov.

Hvis du er ivrig efter at lære mere om, hvordan TravelPerk kan strømline din organisations forretningsrejseprogram, så kontakt os i dag for en gratis demo.

2. BCD Travel 

BCD Travel har hovedkontor i Holland og er et rejsebureau med kontorer i 109 lande, der tilbyder rejseadministrationstjenester til organisationer over hele verden. 

Ud over at tilbyde traditionel administration af forretningsrejser tilbyder BCD Travel også administration af møder, udgiftsstyring samt sporing og rapportering af CO2-udledning. 

BCD Travel tilbyder tjenester via et rejsebureau og kan betragtes som et traditionelt rejseadministrationsselskab, men virksomheden tilbyder nogle online bookingværktøjer i form af en softwarepakke med separate platforme:

  • BCD Pay: Et værktøj til håndtering af rejseudgifter
  • BCD Alert: En mobilapp til forretningsrejsende med 24 timers support og risikostyring 
  • TripSource: Et selvstyringsværktøj til forretningsrejsende 
  • DecisionSource: En funktion, der giver indsigt baseret på rejseprogramdata

Hvorfor vælge TravelPerk frem for BCD Travel?

På trods af tilgængeligheden af disse online bookingværktøjer er brugeroplevelsen usammenhængende og decentraliseret, da BCD Travels platforme ikke er centraliserede. 

TravelPerk bygger ikke kun bro over denne kløft med sin centraliserede forretningsrejseplatform, som brugerne kan bruge til at styre bookingprocessen fra start til slut, men den overgår også BCD Travel på flere andre måder. 

Klik nedenfor for en mere detaljeret sammenligning mellem de to platforme:

3. Egencia 

Egencia har hovedkvarter i Frankrig og er for nylig blevet opkøbt af American Express Global Business Travel (AMEX) og er et værktøj til forretningsrejser. Virksomheden, der betjener virksomheder i over 60 lande, hjælper virksomheder med at booke rejser, håndtere risici og sikre de rejsendes velbefindende. 

Egencias vigtigste tilbud og funktioner omfatter: 

  • Administration af rejsepolitik
  • Integreret rejse- og udgiftsløsning
  • Omfattende rapportering og benchmarking-dashboards
  • Rådgivning om rejseadministration
  • Arbejdsgange til godkendelse af forretningsrejser på flere niveauer

Hvorfor vælge TravelPerk frem for Egencia?

På trods af det nylige opkøb har Egencia stadig noget at modernisere. Virksomheden tilbyder ikke centraliserede rejseplaner til flere bookinger, tilbyder begrænsede økonomiflypriser og opkræver ekstra gebyrer for kundesupport. 

TravelPerk tilbyder på den anden side en enkel prismodel uden ekstra månedlige gebyrer eller skjulte afgifter, verdens største flybeholdning og centraliserede rejseplaner til flere bookinger. 

Klik nedenfor for at sammenligne de to platformes funktioner og fordele.

4. Capita Travel and Events 

Capita Travel and Events (nu rebranded som Agiito) er en rejse-, møde- og eventspecialistvirksomhed med base i Storbritannien. 

Via appen kan brugerne få adgang til en oversigt over hele deres rejse, herunder flyoplysninger og check-in-links, få opdateringer om eventuelle rejseforstyrrelser og modtage tog- og flyopdateringer i realtid om perron- og gateændringer. 

Virksomhedens vigtigste tilbud og funktioner omfatter: 

  • Ledelse af møder og events
  • CO2-kompensation
  • Sporing af rejsende og risikostyring
  • 24/7/365 kundesupport 
  • Rejseapp til desktop og mobil 
  • Synkroniserede bookinger for at skabe én rejseplan

Hvorfor vælge TravelPerk frem for Capita Travel and Events?

Capita Travel and Events' tilbud til forretningsrejsende er begrænset. Kunderne har ikke adgang til belønninger eller loyalitetspoint, virksomheden er stærkt afhængig af SAP Concurs bookingsystem og tilbyder ingen åbenlyse tredjepartsintegrationer. 

I mellemtiden understøtter TravelPerk flyselskabers og hotellers loyalitetsprogrammer, leverer et brugervenligt, proprietært bookingværktøj og tilbyder en enorm liste over softwareintegrationer på tværs af mange kategorier. 

5. ATPI 

Britiske ATPI leverer løsninger inden for forretningsrejser og events til kunder i en lang række sektorer globalt, herunder detailhandel, teknologi, byggeri og finansielle tjenesteydelser. 

ATPI har specialiseret sig i travel management for organisationer, der har brug for skræddersyede rejseløsninger i unikke brancher. Virksomheden tilbyder en specifik rejseløsning til offshore- og energi-, marine-, mine- og ressourcesektorerne. 

ATPI's vigtigste tilbud og funktioner omfatter: 

  • ATPI Halo, en CO2-måling, -reduktion og -kompensationstjeneste
  • Online bookingværktøj
  • Ledelse af virksomhedsevents
  • System til sporing af rejsende
  • Løsning til omkostningsstyring
  • Rapporteringsværktøjer
  • Godkendelse på flere niveauer og flere workflows

Hvorfor vælge TravelPerk frem for ATPI?

Selvom ATPI er en god corporate management-løsning til specialiserede brancher, kommer den til kort, når det handler om at være en omfattende travel management-løsning. 

Når man for eksempel sammenligner ATP's funktioner med TravelPerk, er det tydeligt, at ATPI ikke tilbyder en sammenlignelig rejseoversigt, det samme niveau af tredjepartsintegrationer eller en fleksibel afbestillingspolitik for ændringer i sidste øjeblik. 

Få de bedste oplevelser med administration af forretningsrejser med TravelPerk  

TravelPerk er den eneste virksomhed, der virkelig tilbyder organisationer en moderne, end-to-end forretningsrejseløsning. Den brugervenlige platform, de store rejsebeholdninger og det 7-stjernede kundesupportteam gør det til det nemme valg for virksomheder, der ønsker at optimere og strømline deres forretningsrejseprogrammer. 

Prøv TravelPerk i dag og se, hvordan din virksomhed kan drage fordel af vores fleksible bookingmuligheder, omfattende udgiftsstyring og meget, meget mere! 

Gør forretningsrejser enklere. For altid.

  • Se vores platform i aktion. TravelPerk, som tusindvis af virksomheder verden over har tillid til, gør det nemmere at administrere forretningsrejser med mere fleksibilitet, fuld kontrol over udgifterne med nem rapportering og muligheder for at udligne dit CO2-aftryk.
  • Find hundredvis af ressourcer om alt, hvad der har med forretningsrejser at gøre, lige fra tips om at rejse mere bæredygtigt til råd om, hvordan man opretter en forretningsrejsepolitik og styrer sine udgifter. Vores seneste e-bøger og Blogindlæg har dækket dig ind.
  • Gå aldrig glip af en opdatering. Hold kontakten med os på det sociale for de seneste produktudgivelser, kommende begivenheder og artikler, der lige er kommet ud af trykken.