Hvis du er travel manager eller administrator, ved du, hvor kompliceret det kan være at booke forretningsrejser. Fra at finde de bedste tilbud og håndhæve virksomhedens politik til at få momsrefusion og indsende udgiftsrapporter kan processen være ekstremt tidskrævende - så det er ikke overraskende, at mange travel managers vælger at tilkalde hjælp udefra.
Før i tiden bookede mange virksomheder deres forretningsrejser gennem traditionelle rejsebureauer. Selvom disse bureauer tilbød et personligt præg, havde de også nogle alvorlige ulemper, såsom begrænsede lagre og supporttider. I dag, hvor næsten alt foregår online, henvender virksomhederne sig i stigende grad til hjemmesider, der booker forretningsrejser i stedet.
Ved at bruge en hjemmeside, app eller softwareplatform kan du modernisere dit forretningsrejseprogram og opnå resultater hurtigere. Hjemmesider og apps er tilgængelige 24/7, tilbyder større varebeholdninger end et traditionelt rejsebureau og giver dig mulighed for at booke med det samme. Men ikke alle erhvervsrejsesites er ens.
Hvad skal du kigge efter på en god rejsebookingside?
I modsætning til rejsebookingsider for forbrugere er platforme til virksomhedsrejser designet specielt med organisationer i tankerne. Ideelt set bør du kigge efter disse funktioner for at få en bookingoplevelse i topklasse:
- En brugergrænseflade, der er brugervenlig og let at forstå
- Integration af din virksomheds rejsepolitik
- Løsninger til udgiftsstyring
- En centraliseret visning og et dashboard til rapportering
- Et stort udvalg af transport- og indkvarteringsmuligheder
- Fleksible bookingløsninger
- Momsrefusion og CO2-kompensation/bæredygtighedsløsninger
5 brancheførende erhvervsrejsesites, du skal tjekke ud nu
1. TravelPerk
Der er masser af muligheder for at booke firmarejser, men vi synes, at TravelPerk er bedre end de andre. Her er, hvad der gør TravelPerk anderledes:
En af de største lagerbeholdninger derude
Størrelsen på lageret kan være altafgørende for din virksomheds rejsebookingværktøj. Hvis beholdningen er for lille, vil dine rejsende ikke bruge virksomhedens system, og det er mere sandsynligt, at de bare booker for sig selv ved hjælp af en forbrugerhjemmeside. Når det sker, mister du kontrollen over bookingprocessen og kan ikke håndhæve virksomhedens politik.
Med TravelPerk får du adgang til en af verdens mest omfattende rejsefortegnelser. Rejsende vil kunne booke muligheder, der svarer til, hvad de ville finde på en forbrugerhjemmeside som Booking.com, Skyscanner eller Airbnb.
Funktioner og frynsegoder, der hjælper dig med at spare penge
TravelPerk kan hjælpe dig med at finde og booke nedsatte gruppepriser, få virksomhedspriser på hoteller og tilføje loyalitetsprogrammer for hoteller, flyselskaber og tog - så du ikke går glip af nogen muligheder for at optjene og bruge bonuspoint.
Hold dine bookinger fleksible
TravelPerk tilbyder flere omkostningseffektive måder at gøre dine bookinger mere fleksible på. Med FlexiPerk kan du gøre enhver rejse refunderbar ved at betale et beskedent gebyr på 10%, så dine rejsende kan afbestille når som helst op til to timer før afrejse og få mindst 80% refunderet.
På den måde sparer du i gennemsnit 40% i forhold til traditionelle fleksible priser. Dine rejsende kan også tilføje åbne returpriser til deres togbookinger, hvilket betyder, at de ikke behøver at bestemme den nøjagtige dato for deres returrejse.
Forbliv organiseret og forbedr teamets kommunikation
TravelPerk hjælper dig med at reducere arbejdsbyrden ved at give alle i dit team mulighed for at søge og booke deres egne rejser ved hjælp af platformen.
Du kan indstille roller og tilladelser for fem forskellige niveauer af brugere, helt fra "gæster" (som kun kan søge og booke ture til sig selv) til "administratorer" (som har kontrol over en lang række funktioner, herunder bookinger, fakturaer og kontoindstillinger). På den måde kan alle få adgang til præcis de funktioner, de har brug for, uden overraskelser eller misforståelser.
Du kan også bruge vores TravelPerk Events-funktion til nemt at administrere gruppebookinger. Og vores TravelCare-service holder dig opdateret med meddelelser om rejsekrav, risici og nødsituationer - så du ikke har nogen problemer med at sikre de rejsendes sikkerhed og sørge for, at alle får en god rejseoplevelse på deres forretningsrejse.
Sørg for, at bookinger holder sig inden for retningslinjerne, og styr rejseudgifterne
Selv om rejsende mener det godt, kan de komme til at booke over budgettet eller uden for policen, hvis tingene er uklare. Med TravelPerk behøver du ikke at bekymre dig om det. Du kan tilføje din virksomheds rejsepolitik direkte til platformen, så de rejsende kun kan booke inden for politikken. De kan også søge på hoteller efter kontorets beliggenhed, hvilket gør det nemt for dem at finde passende indkvarteringsmuligheder.
Det er nemt at lægge et budget for din police. Selvom du ved, at priserne kan variere afhængigt af typen af service, sæsonen eller udbyderen, kan du stadig opfordre de rejsende til at booke omkostningseffektive muligheder ved hjælp af dynamiske budgetter. Du kan f.eks. give de rejsende mulighed for at booke op til 20% mere end den billigste pris.
2. BCD Travel
BCD Travel er et travel management-selskab med hovedkontor i Holland, som blev grundlagt i 2006. De startede oprindeligt som et traditionelt rejsebureau og tilbyder nu også online bookingværktøjer og digitale rejsetjenester.
BCD Travels tilbud omfatter:
- En række digitale platforme til rejseadministration
- Programmer designet til en bred vifte af brugergrupper, herunder rejsende, rejseadministratorer, tredjepartsudviklere, finansfolk, rejsebureauer og rejsearrangører.
- Branchespecifikke tjenester rettet mod virksomheder inden for biovidenskab, medier og underholdning samt energi, ressourcer og søfart
- En mobilapp til at hjælpe rejse- og sikkerhedschefer med deres risikostyringsprogram
- Skræddersyede løsninger til små og mellemstore virksomheder
- API'er og udviklerværktøjer til at bygge skræddersyet software til forretningsrejser
Når vi sammenligner TravelPerk med BCD Travel, siger vores kunder, at de er glade for TravelPerk:
- Nem og hurtig tilmeldingsproces
- Syvstjernet kundesupport, som er fuldt ud menneskebetjent og tilgængelig 24/7
- Fleksibel billetløsning, FlexiPerk
- Centraliseret online bookingværktøj med en ren, letforståelig brugergrænseflade og en førsteklasses brugeroplevelse
- Åben API-platform og integrationer
Klik nedenfor for en mere detaljeret sammenligning mellem de to platforme:
3. SAP Concur
SAP Concur er en anden ældre mulighed for rejseadministration. Virksomheden blev oprindeligt grundlagt i 1993 som Concur Technologies og blev senere opkøbt af SAP SE i 2014. SAP Concur arbejder med mange store brands og tilbyder deres tjenester i hele Nord- og Sydamerika samt i EMEA- og APAC-regionerne.
SAP Concurs tilbud omfatter:
- Løsninger til mellemstore og store virksomheder
- Integration med ERP-systemet (Enterprise Resource Planning) SAP
- Automatiseret fakturering og udgiftsrapportering
- Maskinlæring og AI-værktøjer til at understøtte revision og opdage manglende overholdelse af reglerne i udgiftsafregninger
- Et rejsebookingværktøj, der hjælper forretningsrejsende med at booke fly, udlejningsbiler, hoteller og togtransport.
- Et konsolideret dashboard, der hjælper brugerne med at holde styr på deres rejsebookinger og giver dem mulighed for at dele ændringer og opdateringer med teamet.
Når vi sammenligner TravelPerk med SAP Concur, siger vores kunder, at de er glade for TravelPerk:
- Moderne, brugervenlig grænseflade
- Momsinddrivelsesløsning, som kan hjælpe dig med at spare 20 % på de samlede forretningsrejseomkostninger.
- Hurtig og nem onboarding (gratis konti kan oprettes med det samme, mens premium- og pro-implementering tager så lidt som to uger)
- Verdens førende rejsefortegnelse
Klik nedenfor for at sammenligne de to platformes funktioner og fordele.
4. Corporate Traveller
Corporate Traveller blev etableret i Storbritannien i 1999 og opererer nu i syv lande. De fokuserer på små og mellemstore virksomheder og tilbyder en centraliseret digital bookingplatform sammen med concierge-tjenester og priser for virksomheder.
Corporate Travellers tilbud omfatter:
- Et online bookingværktøj til nem selvbooking
- Rabatterede priser på flybilletter, hoteller, biludlejning og meget mere
- En dedikeret rejseagent og rådgiver, der tilbyder support 24/7
- Skræddersyede løsninger til brancher som underholdning, energi, produktion, sundhed og meget mere
- Værktøjer til bæredygtige forretningsrejser til CO2-kompensation, beregning af CO2-fodaftryk og rapportering
- Muligheden for at indstille forretningsrejsepolitikker og spore udgifter inden for platformen
Når vi sammenligner TravelPerk med Corporate Traveller, siger vores kunder, at de er glade for TravelPerk:
- Muligheder for tredjepartsintegration
- Brancheførende oversigt over flybilletter, tog, hoteller, biludlejning og meget mere
- Mulighed for at oprette forskellige rejseprofiler, herunder "gæstekonti" til personer uden for organisationen.
- Hjælpsom, menneskebetjent kundesupport, tilgængelig 24/7
Klik nedenfor for at sammenligne de to platformes funktioner og fordele.
5. CTM
CTM (Corporate Travel Management) er et globalt forretningsrejseselskab, der blev etableret i 1994. Dets internationale netværk består af både virksomhedsejede kontorer og uafhængige partnerbureauer. CTM tilbyder tjenester inden for forretningsrejser og eventbooking samt en række digitale værktøjer.
CTM's tilbud omfatter:
- Værktøjer til online booking, risikostyring (omsorgspligt) og rapportering
- Globale bookingløsninger til en bred vifte af virksomhedsstørrelser og brancher
- Events management-tjenester, herunder booking af grupperejser, delegeretadministration, incitamentsrejser og strategisk mødeledelse
- Et dedikeret globalt team og Travel Program Manager
- Værktøjer til bæredygtighedsrapportering og CO2-kompensation
- Et værktøj til at sammenligne billige flybilletter og finde det billigste tidspunkt at flyve på
Når vi sammenligner TravelPerk med CTM, siger vores kunder, at de er glade for TravelPerk:
- Fleksible bookingløsninger via FlexiPerk
- Fuldt integrerede rejsepolitikker til automatisk overholdelse af bookingpolitikken
- "Betal, når du rejser" konkurrencedygtig prismodel
- Hjælpsom kundesupport døgnet rundt
Klik nedenfor for en mere detaljeret sammenligning mellem de to platforme:
Get a better travel management experience with TravelPerk
Få en bedre oplevelse af rejseadministration med TravelPerk
TravelPerk tilbyder en klar og omkostningseffektiv prisstruktur, en brugergrænseflade, der er tiltalende og enkel at bruge, et væld af funktioner til at tage sig af alle dine rejsebookingbehov og kundesupport af høj kvalitet, så du kan have ro i sindet. Det er den perfekte måde at spare penge og reducere stress, når du booker forretningsrejser.
Hvis du vil vide mere om TravelPerk og finde ud af, hvad der gør os til det bedste websted og den bedste mobilapp se vores platform i aktion i dag.


Gør forretningsrejser enklere. For altid.
- Se vores platform i aktion. TravelPerk, som tusindvis af virksomheder verden over har tillid til, gør det nemmere at administrere forretningsrejser med mere fleksibilitet, fuld kontrol over udgifterne med nem rapportering og muligheder for at udligne dit CO2-aftryk.
- Find hundredvis af ressourcer om alt, hvad der har med forretningsrejser at gøre, lige fra tips om at rejse mere bæredygtigt til råd om, hvordan man opretter en forretningsrejsepolitik og styrer sine udgifter. Vores seneste e-bøger og Blogindlæg har dækket dig ind.
- Gå aldrig glip af en opdatering. Hold kontakten med os på det sociale for de seneste produktudgivelser, kommende begivenheder og artikler, der lige er kommet ud af trykken.
Tal med en rejseekspert
Vil du vide, hvordan vi kan tage dine forretningsrejser til det næste niveau? Book en live, personlig demo med en TravelPerk-ekspert for at finde ud af det.