← Tilbage til bloggen

Top 5 Egencia-alternativer, du bør overveje i 2023

19 nov 2023 9 MIN LÆSNING

Bragt til dig af TravelPerk, den førende platform for forretningsrejser.

>
Hjem>Ressourcer til virksomhedsrejser>Blog>Top 5 Egencia-alternativer, du bør overveje i 2023

Virksomheder med medarbejdere, der rejser internationalt, har en endeløs liste over opgaver og omkostninger, der skal administreres og spores - flybooking, indkvartering, billeje, projektstyring, godkendelser før rejsen, dagpengeomkostninger, medarbejdersikkerhed, aflysninger og meget mere. 

Travel management-løsninger hjælper virksomheder med at håndtere alle disse problemer med forretningsrejser og skaber varige positive oplevelser for medarbejderne. Værktøjer til administration af forretningsrejser gør forretningsrejser mindre smertefulde ved at automatisere godkendelse af rejseanmodninger, rejsebooking, lagerstyring, overholdelse af rejsekrav og ændringsanmodninger. 

Disse corporate travel management-løsninger strømliner også rejse- og udgiftsrapportering (T&E), har et fantastisk CRM og tilbyder realtidsrapporter til virksomhedens interessenter og økonomiteam. De er i bund og grund dit moderne rejsebureau. 

Denne artikel hjælper dig med at evaluere de bedste Egencia-alternativer, deres unikke funktioner, vigtigste tjenester, og hvad du skal kigge efter, når du vælger softwareløsninger til forretningsrejseadministration.

De 5 bedste Egencia-alternativer

Hvis du er på jagt efter de bedste alternativer til Egencia, er her en omfattende liste, der hjælper dig med at finde den perfekte software til dine organisatoriske rejsebehov. 

1. TravelPerk

TravelPerk er en alt-i-en-platform til forretningsrejser, der gør det lettere at administrere rejser med online booking, risikostyring, momsrefusion, afbestilling af rejser og 24/7 support. TravelPerks platform til administration af forretningsrejser giver dig mulighed for at administrere udgiftsrapportering, rejsegodkendelser og håndhæve rejsepolitikker. 

TravelPerk sikrer ikke kun en smidig medarbejderoplevelse, men garanterer også kundesupport på 15 sekunder eller mindre. 

TravelPerk funktioner og tjenester:

  • 24/7 support: TravelPerk sikrer en svartid på 15 sekunder 24/7 takket være sit fantastiske interne kundesupportteam.
  • Online booking værktøj: Sammenlign og book fly, tog, hotel eller billeje med verdens største lager på TravelPerk.
  • Risikostyring: Hold dine medarbejdere sikre, og opfyld dine forpligtelser med realtidsadvarsler om sundhedsmæssige nødsituationer, politiske kriser og lignende begivenheder.
  • FlexiPerk: Lad dine medarbejdere nyde godt af fleksible forretningsrejser med FlexiPerks afbestillingsregler. Afbestil billetter når som helst op til 2 timer før rejsen og hoteller indtil kl. 16 på check-in-dagen.
  • Momsrefusion: TravelPerk hjælper økonomiteams med at spare tid og penge med momskompatible fakturaer for alle rejsebestillinger på TravelPerk-platformen.
  • GreenPerk: Reducer CO2-fodaftrykket fra din organisations forretningsrejser med TravelPerks CO2-kompensationsprogram.

TravelPerk vs. Egencia

Selvom både TravelPerk og Egencia tilbyder lignende funktioner, vinder TravelPerk den samlede sejr af en række årsager:

  • TravelPerk scorer højere end Egencia på både G2 og Capterra, hvilket betyder, at det er folkets valg.
  • TravelPerk tilbyder mere omfattende support med live chat og telefonsupport.
  • TravelPerk scorer højere på rejsevenlighed og administration af rejseplaner - to vigtige dele af forretningsrejser.
  • TravelPerk er bedre til rapportering af forretningsrejser.
  • TravelPerk udmærker sig, når det gælder administration af overholdelse af politikker.

Brugeranmeldelser viser, at TravelPerk er den foretrukne løsning til administration af forretningsrejser for små og mellemstore virksomheder på grund af brugervenlighed og administration. 

Desuden er TravelPerks opdateringer af funktioner og køreplaner bedre end Egencias. Derudover tilbyder TravelPerk også flere prismuligheder end Egencia.

Klik nedenfor for en mere detaljeret sammenligning mellem de to platforme:

Spar tid og penge på administration af forretningsrejser i dag

Please use a valid company email

2. BCD Travel

BCD Travel gør det muligt for organisationer at øge ROI for forretningsrejser med en række innovative værktøjer. Virksomheden betjener mellemstore og store virksomheder i USA og Europa med flere løsninger til administration af forretningsrejser.

BCD Travels funktioner og tjenester:

  • Advarsler i realtid: BCD Alert leverer trusselsmeddelelser i realtid via en mobilapp (tilgængelig til både iOS og Android) for rejsendes sikkerhed.
  • Rejsebesparelser: BCD Travels TripSource® hjælper organisationer med at minimere rejseomkostninger og tilskynde til god rejseadfærd.
  • Informationscenter om COVID-19: Hjælper organisationer med at træffe bedre rejsebeslutninger med opdateret COVID-19-relateret information.
  • Rapportering af data: BCD Travel gør det også muligt for virksomheder at analysere kategoriforbrug og nøgletal med DecisionSource®, en business intelligence-platform.
  • Forpligtelser til omhu: Sørg for rejsende medarbejderes sikkerhed med vurdering af sikkerhedsprogram og interaktive sikkerhedskort.
  • Håndtering af udgifter: BCD Travels BCD Pay tilbyder end-to-end rejseudgiftsstyring og letter betalingsopsætningen.

BCD Travel vs. Egencia

Selvom begge løsninger tilbyder forholdsvis ens funktioner, adskiller de sig med hensyn til de samlede ejeromkostninger (TCO). BCD Travel ser ikke ud til at have en stærkere tilstedeværelse på SaaS review-platforme og er derfor ikke en populær go-to corporate travel management-løsning. BCD Travel er også dyrere at implementere end Egencia.

3. SAP Concur

SAP Concur har til formål at skabe bedre rejseoplevelser for virksomheder med klassens bedste værktøjer til rejse-, udgifts- og fakturahåndtering. Virksomheder kan bruge SAP Concur til at skabe et integreret og automatiseret erhvervsrejsesystem, der øger medarbejderoplevelsen og samtidig opfylder forretningsmålene.

SAP Concur-funktioner og -tjenester:

  • Automatiseret rapportering af udgifter: SAP's Concur Expense gør udgiftsstyring hurtig og præcis med automatisering. Virksomheder kan også integrere SAP Concur med ERP for at få et 360-graders overblik over virksomhedens økonomi.
  • Hurtig refusion: SAP's ExpenseIt er designet til at oprette, kategorisere og specificere udgifter fra kvitteringer uploadet af medarbejderne. 
  • Indsigt i rejseudgifter: Udover at gøre det muligt for virksomheder at spare penge og få øje på usynlige omkostninger, leverer SAP Concurs TripLink realtidsadvarsler og påmindelser til rejsende medarbejdere.  
  • Overholdelse af politikker: SAP's Concur Request giver bedre prognoser og hjælper virksomheder med at håndhæve overholdelse af politikker. Du kan også bruge Concur Request API til at oprette processer for at forbedre effektiviteten.
  • Mobilitet: Medarbejdere og virksomheder kan indsende, godkende og administrere udgiftsrapporter ved hjælp af SAP Concurs mobilapplikation.

SAP Concur vs. Egencia

Corporate travel managers mener, at Egencia er bedre end SAP Concur baseret på følgende funktioner.

  • Overholdelse af PCI-reglerne.
  • Overlegen support til mobile brugere.
  • Regler og arbejdsgange, der er nemme at bruge.
  • Smart kategorisering af medarbejderudgifter.
  • Problemfrit workflow til komplekse udgiftsgodkendelsesstrukturer.
  • Kreditkortintegration til problemfri sporing af udgifter og betalinger.
  • Avanceret integration med forskellige rejsesystemer og softwareløsninger.

Egencias acceptabilitet i virksomhedssektoren er bedre end SAP Concurs. Egencia slår også SAP Concur på en række områder, herunder udgiftsrapportering, rejsegodkendelse, kundefakturering, rapportering og administration.

4. American Express globale forretningsrejser (GBT)

Amex GBT er en af de bedste Egencia-konkurrenter, der betjener virksomheder i alle størrelser på tværs af brancher. Dette førsteklasses SaaS-produkt tilbyder indbygget effektivitet til smartere budgetter, medarbejdervelfærd og en problemfri rejseoplevelse. 

Amex GBT-funktioner og -tjenester:

  • Rejsebesparelser: Amex GBT's re-shop-værktøjer gør det muligt for virksomheder at spare penge ved at overvåge prisfald og nemt ombooke billetter.
  • Hold dig opdateret: Virksomheder kan også holde sig opdateret om de seneste begivenheder og træffe informerede beslutninger takket være Travel Vitals™.
  • Kreditrapportering for flyselskaber: Få et holistisk overblik over ubrugte billetter, og find det samlede refusionsbeløb med et brugervenligt rapporteringsværktøj fra Amex GBT.  
  • Data og analyser: Amex GBT's Premier Insights™ giver organisationer indsigt i benchmarks, dataintegration, måder at forbedre sig på og what-ifs.
  • Support døgnet rundt: Få adgang til rejseplaner, profiler og leverandørprogrammer døgnet rundt.
  • Personlig assistent: Klar forretningsrejsens udfordringer på farten med personlige assistenter.

Amex GBT vs. Egencia

Amex GBT opkøbte den førende digitale rejseadministrationsplatform Egencia fra Expedia-koncernen i 2021. Amex GBT har ikke en solid tilstedeværelse på softwareanmeldelsessider og er ikke populær blandt andre virksomheder end større selskaber. 

5. TravelBank

TravelBank er en alt-i-en rejseløsning, et kort og et softwareprodukt til udgiftsstyring, der hjælper virksomheder med at spare op til 40 % på deres rejse- og udgiftsprogram. Deres end-to-end-løsning dækker alt fra udgifter til belønninger til kundesupport og endda en innovativ markedsplads. 

TravelBank funktioner og tjenester:

  • Administration af firmarejser: Book fly, hoteller og biler fra ét sted, og giv medarbejderne incitament til at lave bedre rejseplaner.
  • Sporing af virksomhedens udgifter: Få indsigt i virksomhedens udgifter med problemfri rapporter. Virksomheder kan også godkende ture med ét tryk og tilføje flere stop til kørselsudgifter.
  • Brugerdefinerede rapporter: Få indsigt i rejseudgifter sammen med lækager og tendenser med et brugervenligt dashboard, der kan tilpasses.
  • Administration af firmakort: Overvåg overholdelse af virksomhedens udgifter med nem bankintegration, synkronisering af transaktionsstatus og hurtigere afstemninger.
  • Integrationer: TravelBank giver dig også mulighed for nemt at integrere data med eksisterende ERP-, SSO-, HRIS-systemer og kort.

TravelBank vs. Egencia

Egencia slår TravelBank med en række funktioner, som brugere af forretningsrejser anser for at være afgørende for sikrere og sjovere forretningsrejser. 

  • Alarmer i realtid for at holde dig opdateret om de seneste begivenheder.
  • Restriction management til kontrol af adgang på brugerniveau.
  • 24/7 kundesupport.

Forretningsrejsende har fået større tillid til Egencia på grund af virksomhedens erfaring på markedet for administration af forretningsrejser og funktioner, der gør forretningsrejser problemfri.

Opsummering af de bedste Egencia-alternativer

Hvis du leder efter de bedste alternativer til Egencia, er listen ovenfor din go-to-ressource til at sammenligne de bedste Egencia-konkurrenter. Hvis du er dybt begravet i research, vil du bemærke, at hver af løsningerne ovenfor har unikke funktioner og er et ægte alternativ til Egencia; hver især værd at overveje. Identificer udfordringerne med forretningsrejser i din organisation for at hjælpe dig med at vælge en fra denne liste, og prøv værktøjet først, før du investerer fuldt ud.

Du er på udkig efter en alt-i-en rejseadministrationsløsning, der hjælper dig med at træffe informerede beslutninger, opfylde omsorgspligten, automatisere udgiftssporing, give indsigt og lette medarbejdernes refusion.

Som et af de mest foretrukne rejseadministrationsselskaber hjælper TravelPerk virksomheder med at modernisere deres rejseprogrammer med medarbejdersporing, opdateringer i realtid, funktioner til administration af forretningsrejser og udgifter og meget mere. 

TravelPerk slår Egencia med hensyn til brugervenlighed, kundesupport i realtid, rejseplanstyring, avancerede integrationer og robust rapportering, bare for at nævne nogle få. TravelPerk er også mere velegnet til mid-market- og enterprise-virksomheder, mens Egencia er kendt for kun at betjene sidstnævnte.

Kontakt os for at høre mere om, hvordan TravelPerk kan hjælpe dig med at optimere udgifterne til forretningsrejser og maksimere ROI.

Gør forretningsrejser enklere. For altid.

  • Se vores platform i aktion. TravelPerk, som tusindvis af virksomheder verden over har tillid til, gør det nemmere at administrere forretningsrejser med mere fleksibilitet, fuld kontrol over udgifterne med nem rapportering og muligheder for at udligne dit CO2-aftryk.
  • Find hundredvis af ressourcer om alt, hvad der har med forretningsrejser at gøre, lige fra tips om at rejse mere bæredygtigt til råd om, hvordan man opretter en forretningsrejsepolitik og styrer sine udgifter. Vores seneste e-bøger og Blogindlæg har dækket dig ind.
  • Gå aldrig glip af en opdatering. Hold kontakten med os på det sociale for de seneste produktudgivelser, kommende begivenheder og artikler, der lige er kommet ud af trykken.